note 7 arama kaydı düzenleme drivers samsung galaxy s5 mini como descobrir cep telefonu geolocalisation portable samsung galaxy s5

http://adl-iran.ir/images/321.jpg

http://adl-iran.ir/images/22.gif

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان بر ضرورت تعریف برنامه جامع جذب دانشجویان خارجی در کشور تاکید کرد و گفت: دیپلماسی علمی کشور باید به گونه ای مدیریت و تقویت شود تا با سایر کشورها نیز میزان تبادل دوسویه دانشجو افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالحمید علیزاده در سومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی با بیان اینکه در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۴ روند جذب دانشجوی خارجی در کشور از مدل نقطه ای (محدود به چند دانشگاه قدیمی) به مدل خطی (گسترش یافته به تعداد بیشتری از دانشگاه های علاقه مند) تبدیل شده است، گفت: برای نهادینه شدن این روند نیازمند برنامه ریزی و همکاری فرا بخشی در کشور بر اساس مدل صفحه‌ای (مشارکت گستره وسیعی از فضای آموزش عالی کشور به صورت یک شبکه ملی) هستیم.

وی اظهار کرد: نکته بسیار مهم در بین المللی سازی آموزش عالی و جذب دانشجوی خارجی، عملیاتی نمودن استفاده از ظرفیت بالای اعضای هیات علمی در ایجاد ارتباط با دنیا و معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های آموزش عالی کشور است.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان با اشاره به رشد بالای پذیرش دانشجو از پنج کشور همسو گفت: دیپلماسی علمی کشور باید به گونه ای مدیریت و تقویت شود تا با سایر کشورها نیز میزان تبادل دوسویه دانشجو افزایش یابد که این امر لاجرم نیازمند عزم و تعهد ملی مبتنی بر اسناد بالادستی موجود می باشد.

وی با اشاره به گردش مالی قابل توجه ۳۰۰ میلیارد دلاری جذب دانشجوی خارجی در دنیا گفت: برنامه جامعی لازم است تا ایران نیز بتواند سهمی از این درآمد را به خود اختصاص دهد چرا که دستاوردها و توانایی های علمی کشور در طی سالیان اخیر بستر تقویت بین المللی شدن آموزش عالی را فراهم کرده است.

دکتر علیزاده با اشاره به فعالیت دبیرخانه فرابخشی جذب دانشجوی خارجی در اداره کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم گفت: مطابق آمار مهرماه سال ۹۷ بالغ بر ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می کنند در حالی که ظرفیت ایجاد شده و توانایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور قطعا بیش از این تعداد است .

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی با اشاره به تحولات دانشگاه‌ها در سطح دنیا گفت: امروز در جوامع پیشرفته علمی آموزش عالی در دنیا از مرحله توجه به دانشگاه های نسل سوم (مقوله علم ثروت ساز، شرکت های دانش بنیان و...) نیز فراتر رفته و امر مرجعیت اجتماعی هدف مهم نهاد دانشگاه در دنیای پیشرفته است.

وی با اشاره به دو رویکرد بین المللی سازی آموزش عالی در داخل وبین المللی سازی در خارج گفت: رویکردهای ما در اسناد ملی مشخص است ولی در مرحله تبدیل رویکرد به تاکتیک و عملیاتی سازی نیاز به همگرایی بیشتری مابین دستگاه ها وجود دارد.

کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی با هدف گردهمایی و تعامل محققان و سیاست گذاران حول موضوعات اساسی حکمرانی و سیاست گذاری عمومی نظیر الگوهای حکمرانی و تنظیم گری، معضلات اقتصاد ایران، راهکارهای بهبود فضای کسب و کار، حکمرانی در عصر دیجیتال، نظام حقوقی، قضایی، نظام تقنین، نظام انتخابات و تعامل مردم با حاکمیت، مباحث توسعه ای، حوزه بین الملل و چالش های مرتبط با فرهنگ و جامعه و مسائل زیست محیطی برگزار شد.


http://adl-iran.ir/images/22.gif

isna header

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

instagram takipi al

آخرین اخبار